La temporada de calçots, que va començar a finals d’octubre, s’allargarà fins a Setmana Santa. El fred i el fet que “la Setmana Santa caigui tan alta, a mitjan abril, també afavorirà la venda i allargarà la temporada de calçots”, segons l’Associació Gremial d’Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona i Província (AGEM).
Això es deu al fet que el fred ajuda a produir un producte de qualitat, un calçot ferm i gruixut. Pel que fa a la quantitat, es preveu incrementar la producció i tancar amb 12 milions de calçots comercialitzats. Una de les plataformes principals de la distribució d’aquest producte és el Mercat Central de Fruites i Hortalisses de Mercabarna. Segons les previsions, el consum augmentarà, ja que la temporada anterior se’n van vendre 11,3 milions d’unitats.
De fet, el secretari de la Indicació Geogràfica Protegida (IGP) Calçot de Valls, Joan Antoni Linares Torres, explica: “Tenim una molt bona temporada amb bon producte. El calçot agraeix el fred, que fa que creixi més esglaonadament i que tinguem una producció més regular durant tota la campanya”.
Els calçots
Els calçots són un producte de proximitat i exclusiu dels mesos de temporada natural de producció a Catalunya. Ens trobem al moment àlgid de la venda de calçots, i el 60% d’unitats certificades del mercat majorista provenen del Camp de Tarragona.
Així, doncs, el principal origen dels calçots és la IGP Calçot de Valls, que engloba les comarques de l’Alt Camp, el Baix Camp, el Tarragonès i el Baix Penedès. El segueix el calçot de Barcelona, amb el Baix Llobregat al capdavant, el Maresme i els Vallesos, amb un 40% del volum total. El calçot barcelonès ha incrementat la producció un 15% en relació amb la temporada anterior. Finalment, també té presència al mercat majorista el calçot de Lleida, que és el primer en obrir la temporada i s’obre pas al mercat.
Això es deu al fet que el fred ajuda a produir un producte de qualitat, un calçot ferm i gruixut. Pel que fa a la quantitat, es preveu incrementar la producció i tancar amb 12 milions de calçots comercialitzats. Una de les plataformes principals de la distribució d’aquest producte és el Mercat Central de Fruites i Hortalisses de Mercabarna. Segons les previsions, el consum augmentarà, ja que la temporada anterior se’n van vendre 11,3 milions d’unitats.
De fet, el secretari de la Indicació Geogràfica Protegida (IGP) Calçot de Valls, Joan Antoni Linares Torres, explica: “Tenim una molt bona temporada amb bon producte. El calçot agraeix el fred, que fa que creixi més esglaonadament i que tinguem una producció més regular durant tota la campanya”.
Els calçots
Els calçots són un producte de proximitat i exclusiu dels mesos de temporada natural de producció a Catalunya. Ens trobem al moment àlgid de la venda de calçots, i el 60% d’unitats certificades del mercat majorista provenen del Camp de Tarragona.
Així, doncs, el principal origen dels calçots és la IGP Calçot de Valls, que engloba les comarques de l’Alt Camp, el Baix Camp, el Tarragonès i el Baix Penedès. El segueix el calçot de Barcelona, amb el Baix Llobregat al capdavant, el Maresme i els Vallesos, amb un 40% del volum total. El calçot barcelonès ha incrementat la producció un 15% en relació amb la temporada anterior. Finalment, també té presència al mercat majorista el calçot de Lleida, que és el primer en obrir la temporada i s’obre pas al mercat.