Consells de cuina La Vanguardia

La DO Penedès estrena imatge per reivindicar una història vinícola de més de 2.700 anys

Després de consolidar els vins Penedès en els mercats i haver assolit un gran prestigi, la DO Penedès ha fet un pas endavant per consolidar la seva llarga trajectòria dedicada a la vinya i a l’elaboració de vins

La nova imatge de la DO Penedès

La nova imatge de la DO Penedès

Després de dos anys de feina, la DO Penedès presenta la seva nova estratègia de promoció i comunicació centrada en el patrimoni històric i la tradició vitivinícola del territori. L’objectiu d’aquest canvi, segons el director de la DO Penedès, Francesc Olivella, “és adaptar-se a les noves tendències del sector i a la vegada reivindicar els 2.700 anys d’història que té el Penedès en el cultiu de la vinya i l’elaboració de vi”.

La presentació, celebrada a l’auditori del VINSEUM, ha comptat amb la conferència de l’historiador de l’Institut d’Estudis Penedesencs (IEP), Xavier Esteve, que ha fet un repàs a l’evolució de la vitivinicultura al Penedès al llarg del temps, i la presentació del nou logotip a càrrec de Ivo Gasulla, de l’estudi de disseny Make it Gas. A l’acte també hi ha participat el director de l’INCAVI, Salvador Puig, el president de la DO Penedès, Josep Maria Albet, i l'assessor de màrqueting de la DO Penedès, Albert Castellón. L’auditori s’ha omplert de representants de cellers de la DO Penedès, acompanyats pel president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Xavier Lluch, així com diversos alcaldes i regidors del territori.

Les dades actuals demostren que els productes de la DO Penedès han assolit un alt posicionament dins el sector. Actualment es produeixen 18 milions d’ampolles dins del paraigua de la DO Penedès. El 53% són vins blancs; el 40%, vins negres; el 5%, vins rosats, i el 2%, Clàssic Penedès. A nivell de comercialització, el 65% es destina al mercat català; el 7%, a la resta de l’estat, i el 28%, als mercats internacionals.
 
La deessa Demèter de la Font de la Canya, nova imatge de la DO Penedès 
Com a resultat d’aquesta nova línia estratègica, la DO Penedès també ha donat a conèixer la nova imatge, on l’origen històric del vi al Penedès té un paper principal. El responsable de l’estudi de disseny Make it Gas i responsable de la nova imatge de la DO Penedès, Ivo Gasulla, ha justificat l’elecció d’una imatge clàssica com a element central del nou logotip: “Hem escollit el peveter amb el bust de la deessa Demèter situat als jaciments de la Font de Canya perquè exemplifica en una imatge l’autenticitat i l’elegància que es troba en els vins Penedès”. Aquest homenatge al culte i a la tradició vitivinícola penedesenca s’acompanya de tipografies elegants, serenes i clàssiques. Un conjunt que denota harmonia i prestigi.

Gasulla ha afirmat que “La DO Penedès està en un moment molt dolç per transcendir. A nivell producte ja ho ha fet, i ara cal que ho faci a nivell comunicatiu i emocional”. Per consolidar aquest aspecte, la DO Penedès ha presentat una estratègia de tres anys. Gasulla ha basat aquesta estratègia amb imatges de qualitat on els protagonistes siguin la terra, la seva gent i les vinyes.

Dins d’aquesta estratègia per potenciar el patrimoni vitivinícola del Penedès, la DO Penedès ha decidit mantenir l’eslògan “Tenim el do”. Un claim que transmet el bagatge i el prestigi dels vins Penedès, juntament amb l’herència agrícola i d’elaboració de vi. En aquesta línia, ha parlat també l’assessor de màrqueting de la DO Penedès, Albert Castellón: “La història és un fet que diferencia la DO Penedès de qualsevol altra zona vitivinícola del món, per aquest motiu un dels nostres objectius a l’hora de redissenyar la marca havia de posar en valor la nostra herència, autenticitat i prestigi”.

 

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de CUINA i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 25.000.

En donar-te d'alta acceptes la política de privacitat

Aquesta setmana

24 mai

Taller de cuina amb algues

Les algues són una font excepcional d'oligoelements, vitamines i minerals que ens ajuden a depurar l'organisme....

24 mai

Secret Foodie Society 2018

Secret Foodie Society planteja una experiència gastronòmica ben peculiar. Una experiència immersiva...

24 mai

Cicle de Sopars 'El mar va a la muntanya'

El Museu Marítim de Barcelona acull 'El mar va a la muntanya', un nou cicle gastronòmic per posar en...

25 mai

Taller de fideuada i arròs negre

Cultura gastronòmica i tradició és el que ens aporten aquests plats que mai passen de moda, sobretot...

Portada 215 Neta

MÉS SANS QUE MAI! IDEES SALUDABLES PER MENJAR MILLOR

  • Sí, és ràpid i saludable!
  • Un menú de punta a punta del termòmetre

12 exemplars per només


29,90€

SUBSCRIU'T-HI​

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de CUINA i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 25.000.

En donar-te d'alta acceptes la política de privacitat

© Sàpiens Publicacions. Tots els drets reservats. C/ Premià, 15. 2a planta. 08014. Barcelona.

Amb la col·laboració de:

Receptes by CUINA utilitza 'cookies', tant pròpies com de tercers, per recopilar informació estadística i facilitar l'accés i la navegació als seus usuaris. Si continua navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Més informació Accepto