El restaurant de Miquel Aldana privilegia els productes i els sabors de la seva comarca amb un nou menú
calamar al vapor - rest tresmacarrons
Després del pèsol i la maduixa, al Maresme ara és temps d’espàrrecs i ben aviat els tomàquets arribaran al seu punt màxim d’esplendor. Però la comarca és alguna cosa més que una gran horta; també hi ha el mar i la muntanya amb els seus fruits: bonítol, sardina, pop, calamar, llobarro, bolets, perdiu, llebre, entre d’altres. I tots aquests productes, de proximitat i de temporada, són els que ara posen en valor al restaurant Tresmacarrons. L’establiment del xef Miquel Aldana ha preparat el menú ‘Maresme a la boca’, que pretén ressaltar la tradició agrària, pescadora i d’artesania alimentària de la zona.
Per un preu tancat de 59 €, aquest menú d’estricta temporalitat i frescor anirà variant en funció de l’època de l’any. Ara s’hi pot assaborir sopa de tomàquet amb síndria a la brasa i oli d’alfàbrega; amanida de mongeta verda amb tomàquets, olives negres i bonítol macerat amb soja; calamar al vapor amb soufflé de tinta i galeta de farigola; tàrtar de ventresca de tonyina vermella i alvocat; arròs sec amb mongetes i escamarlans, i, de postres, tast vertical de maduixes i flam de romaní amb escuma de xocolata calenta.
“La cuina del Maresme engloba tot allò que ens envolta. Només es tracta d’observar el paisatge, captar el que hi ha i traslladar-ho a la cuina. És una cuina de territori perquè intenta representar-lo”, sosté Aldana.