Fa poc més d’un any us explicàvem, orgullosos, que havia nascut un nou mitjà de comunicació global. Una revista que parlava (i parla!) del futur de la gastronomia i que també és un referent en l’ús de les noves tecnologies en aquest sector. Es tractava d’‘Apart’, un projecte de la revista CUINA i la cooperativa Som* que va comptar amb un director convidat d’excepció: Ferran Adrià. Va néixer amb dues edicions independents, en català i en castellà, que encara podeu trobar aquí. I avui ho fa en anglès. Estigueu atents perquè aquest 2021 publicarem el segon número d''Apart'. Una revista que hauríem d'haver publicat aquest any, però la pandèmia provocada per la covid-19 no ens ho ha permès i, per tant, està previst que surti la pròxima tardor.
Avui, però, toca parlar-vos de la revista en anglès, que podreu trobar al web a partir d’avui mateix, i ofereix set experiències de set països que inspiren la gastronomia del futur: el Brasil, l’Argentina, el Marroc, Dinamarca, Grècia, el Japó i Catalunya. Set països on es va desplaçar l’equip de la revista per conèixer les cuines que inspiren el futur i els seus protagonistes. Però, a més de les fotografies dels reportatges i per primera vegada en un mitjà de comunicació europeu, ‘Apart’ incorpora l’ús de la realitat virtual. De manera que, els lectors, a més de llegir, podreu transportar-vos a les platges de Creta, a la medina de Fes, a la Pampa argentina o als carrers de Tòquio, entre d’altres.
‘Apart’ va néixer amb la vocació de convertir-se en el portaveu del futur de la gastronomia. Per això, cada número, de periodicitat anual, comptarà amb un director convidat que serà una persona destacada del món culinari. ‘Apart’ serà una mirada cap endavant. Una anàlisi exhaustiva del món de la gastronomia des d’una altra mirada, amb noves perspectives i amb l’ús de noves tecnologies que ajuden a oferir un retrat complet del sector. Les cuines que inspiren el futur, doncs, ja no es basen en els orígens de l’alta cuina francesa, sinó que tenen a veure amb el descobriment d’ingredients i tècniques nous, i amb la capacitat de crear i consolidar noves metes culinàries ‒sovint inspirades en tradicions i productes locals‒, tal com apunta Adrià a l’editorial de la revista.
‘Apart’ en anglès neix amb el suport de l’Agència Catalana de Turisme.