Jordi Guillem, del restaurant Lo mam, crea un dolç inspirat en Calafell
Postre Calafell tot l'any
La idea va sorgir després de veure la fotografia del cartell de publicitat ‘Calafell tot l’any’. Mentre cuinava una mousse de mango, se li va ocórrer de representar-la. Era un dia del mes de maig, recorda, quan va començar les primeres proves d’aquestes postres que es comencen a definir com l’estrella del restaurant. “La platja, el sol i el clima s’ajunten en unes postres tropicals i refrescants fetes amb productes de platja”, descriu el cuiner.
La mousse de mango amb un gerd a l’interior és perfumada amb un orujo d’espígol, farigola i romaní que dóna proximitat i representa el càlid sol de la localitat, que desprèn un raig creat amb un glacejat d’or. El mar és un granissat de curaçao i l’aire de coco és l’onada que forma la barreja de soja, sucre i una bola de gelat de iogurt. El producte rescatat per crear la sorra és un ‘crumble’ de farina de garrofa. Tots els ingredients que s’utilitzen en aquesta creació són productes refrescants que recorden el clima de les platges tropicals.
Restaurant Lo mam
Carretera de Barcelona, 68
43882 Calafell
En vols més?
Subscriu-te al Newsletter de Cuina i rep cada setmana les millors receptes i les millors propostes gastronòmiques a la teva bústia