El Digital Wine Contest, concurs impulsat per la Denominació d'Origen Catalunya, ha celebrat la novena edició. Amb l'objectiu de reconèixer la tasca de difusió de la cultura del vi català en entorns digitals, el concurs ha anunciat quatre guanyadors i una menció especial.
Pel que fa al premi per a Millor Post a Instagram sobre #vicatalà i cultura vitivinícola, els guanyadors han estat Ruth Troyano (col·laboradora de CUINA) i Pepe Serra, per Sequera. D'altra banda, el premi a Millor Vídeo a Instagram o TikTok se l'ha endut Pol Alju, per Jo demano vi català. Ambdues categories han estat ponderades amb el 50% per vot popular, i el 50% restant, per un jurat professional multidisciplinari.
El jurat professional
Els membres del jurat d'aquesta 9a edició han estat Anton Castellà (secretari tècnic de la DO Catalunya), Jordi Comelles (productor audiovisual i director del festival Zoom TV), Sergi Cortés (periodista i director de Cupatges i Tánico, mitjans del món vitivinícola), Maria Girón (creadora de contingut) i Sole G. Insua (cap de comunicació de la DO Catalunya).
Finalment, la guanyadora a la categoria Millor Prescriptor sobre #vicatalà i cultura vitivinícola –escollida al 100% per vot popular– ha estat Marta Clot, pel seu perfil @ladelsvins. A més, el jurat professional ha atorgat una menció especial en aquesta categoria a Sara Olro, de la qual ha valorat les bones posicions en què ha quedat en la resta de categories i la seva projecció com a creadora de continguts vitivinícoles.
Podeu trobar-ne tota la informació a la web de la DO Catalunya.