Dotze establiments de restauració del Berguedà han posat en marxa aquest passat cap de setmana una nova campanya gastronòmica basada en els productes de caça del territori. És una iniciativa creada per l’Hostaleria i Turisme del Berguedà, que col·labora amb l’Agència de Desenvolupament del Berguedà. L’objectiu és promocionar la comarca a través d’una cuina feta amb productes propis de caça. La campanya durarà fins al 31 de gener de 2015 i els visitants podran degustar plats i menús de la caça del Berguedà.
La cuina de caça, tan famosa a aquesta zona, està basada en una llarga tradició culinària, en els productes locals i en la forta vinculació al territori. Disposen d’un gran receptari que inclou des de llegums, cereals, pollastre, xai, cabrit, ànec, senglar, embotits, formatges, dolços... fins als famosos bolets del Berguedà. Aquesta campanya s’inclou en el calendari culinari de la comarca, com la cuina del bolet o de la tòfona. Es vol configurar un calendari anual de totes les campanyes gastronòmiques basades en productes típics i tradicionals de la comarca.
Els restaurants participants
Logos Restaurant, de l’Ametlla de Merola; Ca l’Amagat Rústic Gastrohotel i Restaurant Niu Nou, de Bagà; Restaurant La Cabana, Restaurant Punt de Llum i Restaurant Sala, de Berga; Els Roures, d’Espinalbet; El Recó de l’Avi, de Guardiola de Berguedà; Sant Cristòfol, de Santa Maria de Merlès; La Nau, del Guixaró; Restaurant Hostal Cal Fuster, de Serrateix, i el Restaurant Cal Candi, de Vilada.