La tecnologia entra als restaurants amb iniciatives com qlikBar o la carta de VinsdeCatalunya.cat
tablet i cafè
A banda de les recomanacions i localitzacions via dispositiu mòbil com Foursquare o a través de les xarxes socials més populars (Twitter i Facebook), el sector de les noves tecnologies ja està desenvolupant aplicacions que modifiquen l’experiència als restaurants. A la darrera edició del saló Horeca ja es van presentar cartes de restaurant en codi QR que s’havien de llegir mitjançant un dispositiu mòbil. Diversos establiments fa temps que presenten la seva oferta en una tauleta electrònica i ara la innovació s’enriqueix amb propostes complementàries, com qlikBar o la carta de VinsdeCatalunya.cat.
La primera és una eina que ja funciona en una desena de restaurants catalans —de moment a Barcelona, Badalona, Mataró i Girona—, i consisteix a simplificar i agilitzar la relació client-cambrer. A cada taula del local li correspon un codi QR amb la carta. La comanda es fa a través del dispositiu mòbil i directament arriba a la cuina, on els plats comencen a preparar-se. D’aquesta manera la comunicació amb el cambrer perd força, evitant possibles equívocs, i l’organització guanya rapidesa. qlikBar també permet fer recomanacions i valoracions dels restaurants, penjar-hi fotografies i aconseguir descomptes. De moment l’aplicació es pot obtenir a través de la plataforma Android i aviat hi serà per a Apple.
La carta digital de VinsdeCatalunya.cat, que diversos restaurants catalans ja serveixen a l’hora de fer la comanda, també és un codi QR que cal desxifrar. A cada estació es recomanen una quinzena de vins catalans escollits per enòlegs i sommeliers experts i, a més, es poden veure vídeos que expliquen les característiques de cada referència. Un complement que ajuda a escollir el vi i aporta una nota diferent a l’àpat.
En vols més?
Subscriu-te al Newsletter de Cuina i rep cada setmana les millors receptes i les millors propostes gastronòmiques a la teva bústia