Tornen els menús de 25 euros de la Barcelona Restaurant Week
barcelona restaurant week
Nou dies, 36 restaurants i un objectiu: democratitzar l’accés a la gastronomia de qualitat, amb un rerefons solidari. Del 8 al 17 de març se celebra la quarta edició de la Barcelona Restaurant Week i són dies durant els quals diversos restaurants de la capital catalana oferiran un menú a un preu únic de 25 € (begudes i IVA a part).
En cada edició hi participa una entitat benèfica, a la qual es destina 1 € del total del preu del menú; enguany, ha estat el torn del Banc dels Aliments, que és una fundació benèfica privada sense ànim de lucre que té com a objectiu lluitar contra la fam.
Els restaurants participants
En aquesta edició, els restaurants adherits a la iniciativa són els següents: Condal, Indochine, Galaxó, Antigua, Visual, Daps, Windsor, Marítim, Silvestre, La Balsa, El Rebedor del Racó d’en Cesc, Fonda España, Palmira, Loidi, Cal Pinxo, Els Jardinets de Gràcia, Torre d’Alta Mar, 1898, Dos Torres, Petit Comitè, Forestier, Tram-Tram, Bistrot El Regulador, La Terraza del Claris, Osmosis, Comiols, El Passatge del Murmuri, Balmes 103, Mosaic, El Magatzem del Port, Ávalon Restaurant & Café, CentOnze, L’Oliana, 3, Alba (París) i Alba (Granados). En total, 36, dos més que en l’edició passada. Tots, amb una carta que oscil·la entre els 40 i els 80 €.
Pel que fa a l’oferta gastronòmica que ofereixen, podem trobar des dels plats més tradicionals fins a les innovacions més originals. Cada restaurant decideix si vol sorprendre els clients amb peix de llotja sobre patates panadera o amb raviolis de bolets i verdures, salsa de cava Brut i oli de trufa, per citar només dos exemples. És important reservar amb antelació, cosa que es pot fer trucant directament als restaurants o a través del web d’Atrápalo.
Una mica d’història
Els orígens de la Restaurant Week es remunten a l’any 1992 a Nova York. Es va crear amb el doble objectiu de dinamitzar les vendes i l’oferta gastronòmica en temporada baixa i de contribuir amb accions de responsabilitat social i de promoure la vida social mitjançant el que està considerat un dels grans plaers: el menjar. Unes pretensions que encara es mantenen avui dia.
Actualment, més de 100 ciutats de tot el món ho han adoptat. Concretament, a Barcelona, la Restaurant Week, patrocinada per Sabor del Año, se celebra dos cops a l’any i en edicions passades van arribar a servir més de 15.000 menús.
En vols més?
Subscriu-te al Newsletter de Cuina i rep cada setmana les millors receptes i les millors propostes gastronòmiques a la teva bústia