Troba la teva recepta
CUINA compta amb el suport de les marques que estimen la gastronomia

La cuina del Modernisme arriba als restaurants de Sitges

Dotze establiments elaboren plats, tapes i cerveses inspirades en Ramon Casas amb motiu de l'exposició 'Ramon Casas: la modernitat anhelada'

Ramon Casas al Paladar

Ramon Casas al Paladar

Què menjaven Ramon Casas i la resta dels modernistes? I què bevien? Amb motiu de l’exposició 'Ramon Casas, la modernitat anhelada', Museus de Sitges i el Gremi d’Hostaleria han dissenyat la campanya 'Ramon Casas al paladar', que pretén vincular patrimoni i gastronomia, destacar-ne els vincles comuns i generar una oferta que té un doble eix cultural i turístic.

La campanya 'Ramon Casas al paladar' es concreta en tres opcions diferents: plats, tapa i cervesa. Onze restaurants i una cerveseria s’han sumat a la iniciativa, que té com a finalitat principal gaudir de la cuina del tombant dels segles XIX i XX.

Deu restaurants han inclòs en les seves cartes diferents propostes gastronòmiques, amb sabors de la terra, ideals per a la tardor i començament d’hivern. Es tracta de La Nansa (Calamars maître d’hôtel), La Salseta (dos plats: Escudella amb pilota trufada i Gyoza de carn d’olla amb trinxat de l’escudella), La Pícara (Bacallà a la llauna), Cafè bar Roy (Llomillo amb mongetes), La Dehesa Santa Maria (Petxina de marisc), Marenostrum (Carxofes amb salsa holandesa), Casa Hidalgo (Entrecot maître d’hôtel), Iris Gallery – Hotel Estela (Macarrons ala italiana aromatitzats amb tòfona) i la Punta de Sitges (Amanida de perdiu en escabetx).

A més d’aquests plats, un altre restaurant s’ha sumat a la iniciativa: la Incidència del Factor Vi, que ofereix la Tapa Ramon Casas, consistent en una cocotte de bacallà a la llauna amb mongetes de Sant Pau. La Cerveseria La Sitgetana rega totes aquestes propostes amb la Cervesa Ramon Casas, elaborada amb absenta i anís, tot i que de poca graduació (4,1º).

Els preus són variats, segons cada cas (els dels plats van dels 7 als 22 euros), la tapa té un cost de 9,50 euros i la cervesa val entre 2,80 (la petita) i 6 euros (l’ampolla). La campanya és una proposta de Museus de Sitges, amb la col·laboració del Gremi d’Hostaleria de Sitges i l’Ajuntament de Sitges, amb el suport de Grastrotallers.

La campanya estarà activa fins al 18 de desembre. L’exposició 'Ramon Casas, la modernitat anhelada' es podrà veure al Museu de Maricel fins el 19 de febrer abans de viatjar a Madrid i Palma de Mallorca.

A més de la campanya gastronòmica, Ramon Casas, la modernitat anhelada té altres propostes paral·leles, com un programa detallers infantils que mostren l’obra de Casas als més petits i els conviden a despertar la seva creativitat, i una acció amb els comerços de Sitges que es realitzarà la segona quinzena de gener.

En vols més?

Subscriu-te al Newsletter de Cuina i rep cada setmana les millors receptes i les millors propostes gastronòmiques a la teva bústia

 
Portada Cuina 290

UN REBOST ÚNIC. PLATS PER ASSABORIR ELS PAISATGES DE MUNTANYA DE CASA NOSTRA

  • Per estar al dia en el món gastronòmic
  • Oriol Lagé

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

SUBSCRIU-T'HI

Números endarrerits

En vols més?

Subscriu-te al Newsletter de Cuina i rep cada setmana les millors receptes i les millors propostes gastronòmiques a la teva bústia

 

© Cuina.cat. Tots els drets reservats. C/ Perú, 186. 08020. Barcelona.

Amb la col·laboració de: