Han participat en la campanya 80 restaurants, i 45.000 persones han tastat la Tapa
Tapa solidària
La 6a edició de la Tapa Solidària va finalitzar divendres passat, 3 de febrer, amb 45.000 tapes consumides i 22.500 € per al Casal dels Infants. La iniciativa, apadrinada pels germans Ferran i Albert Adrià, ha recaptat gairebé 150.000 € des de la 1a edició. La campanya va arrencar el passat mes d’octubre i s’hi han adherit 80 restaurants de Barcelona i altres punts de Catalunya.
L’objectiu d’aquesta iniciativa gastronòmica solidària és contribuir en la lluita per la igualtat d’oportunitats dels infants. D’aquesta manera, es destinaran 0,50 € de cada tapa venuda al projecte maternoinfantil ‘Vincles’, del Casal dels Infants. Es tracta d’un servei d’ajuda a mares amb nadons de 0 a 3 anys en situació de vulnerabilitat.
Gràcies als esforços conjunts dels restaurants i el Casal dels Infants, més de 330 mares i nadons gaudiran del projecte ‘Vincles’ a Barcelona, Badalona, Santa Coloma i Salt. “La Tapa és el compromís anual de la restauració catalana amb els infants del país, aquests 6 anys de solidaritat continuada ho demostren”, ha explicat el vicepresident del Casal dels Infants, Lluís Prats.
Acte de cloenda
L’escenari escollit per a la cloenda ha estat el restaurant Arola de l’Hotel Arts. L’amfitrió de l’acte, Sergi Arola, ha assenyalat que “estem molt orgullosos de contribuir a fer que la unió entre el sector gastronòmic i el social sigui cada cop més forta; podem dir que en som referència i estem molt i molt contents”. De fet, aquest any han aconseguit una forta presència també a les xarxes socials, amb més de 3.300 seguidors.
També hi han intervingut representants d’institucions públiques com Laia Ortiz, tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, o Francesc Iglesies, secretari d’Afers Social i Famílies de la Generalitat de Catalunya. “Que una organització com el Casal pugui aplegar tantes persones per ajudar més de 300 famílies és un èxit rotund i ens fa sentir orgullosos”, ha remarcat Francesc Iglesies. Finalment, els comensals que han participat en aquesta campanya també van participar en el sorteig d’un viatge per a dues persones al restaurant Seville’s, a Dubai, del xef Mariano Andrés.
En vols més?
Subscriu-te al Newsletter de Cuina i rep cada setmana les millors receptes i les millors propostes gastronòmiques a la teva bústia