És evident que les compres en xarcuteries i petits comerços han baixat força a causa del confinament per la COVID-19 i la gent opta per comprar-ho tot en un supermercat de confiança. Tot i això, Mas Marcè treballa amb moltes ganes i s'està adaptant en tot moment a la realitat tan canviant en què ens trobem. El negoci, que es troba a Siurana d'Empordà i està format per una família que fa més de sis generacions que es dediquen a fer de pastors, destaca per l’elaboració i la promoció de productes lactis molt originals i de proximitat. La pastura de les ovelles de raça ripollesa i tot el procés que es du a terme fins a aconseguir el formatge, el recuit o el mató segueix endavant. El gerent, Manel Marcè, assegura que la producció no s’atura durant aquestes setmanes tan complicades i que treballen amb la totalitat de la plantilla, que són més d'una vintena de persones. “Som autosuficients. Havia de ser una temporada alta i no serà així. Però en moments com aquest, hi ha més consciència de l’equip que tenim al darrere i l’esforç que suposa la promoció i la venda de productes locals de proximitat”, aclareix.
En Manel explica que “tot i que el negoci ja és una família, l’empresa fa més pinya i cada jornada ens adonem que tenim un gran equip de persones. Ens hem de comprendre entre tots i transmetre tranquil·litat als consumidors; ho superarem”. La solidaritat i el compromís amb els clients és una de les claus des que es va declarar l’estat d’alarma; els formatgers es van posar a fabricar mascaretes que donen als clients que en necessiten. “Intentem ajudar-los; alguns no podrien assegurar ni complir les condicions necessàries de tanta seguretat higiènica”, diu en Manel.
I ara més que mai, pensen en el consumidor, que pot fer comandes a través de Whatsapp. No obstant això, no volen aprofitar la situació provocada per la crisi sanitària com una excusa per començar a potenciar les vendes en línia. És més, en Manel defensa que, “un cop s’acabi aquesta situació, és necessari que la gent torni a comprar als punts de venda físics”. També assegura que la gent ja valorava molt la producció local i ecològica i, després d’això, comprarà productes frescos de l’entorn i tindrà molt en compte el producte que és original i de qualitat. Perquè en moments tan atípics, la bona feina i els projectes que van més enllà de l'activitat econòmica són els que hem de valorar més.