El xef reobre el Petit Comitè fent un homenatge a la cuina catalana
Nandu Jubany al Petit Comité
Nandu Jubany consolida la seva carrera emprenent un nou projecte culinari: la reobertura del restaurant Petit Comitè, un espai gastronòmic que vol fer un homenatge a la cuina tradicional catalana. La idea ha estat impulsada per la família Soldevila-Casals, propietària també de l’hotel Majestic, que ha escollit el xef moianès per renovar el seu restaurant de Barcelona.
El nou establiment respectarà el concepte inicial de cuina tradicional catalana que va emprendre el reconegut cuiner Fermí Puig, però reinterpretada, més moderna i atractiva. Els productes de temporada i de l’hort són els protagonistes d’aquesta cuina de receptari antic, de foc lent, i on la textura del producte i el temps de cocció juguen un paper rellevant.
Seguint aquesta filosofia, Jubany ha concebut una carta amb una gran varietat de plats com la clàssica coca de fetge d’ànec i poma caramel·litzada de Can Jubany, el pop a la brasa amb patates xafades a la forquilla i pebre vermell, el bacallà a la llauna o els canelons de Festa Major trufats. Per culminar l’àpat, el xef proposa unes postres molt arrelades a la gastronomia catalana, com la crema catalana amb carquinyolis, el mel i mató amb postres de músic, o el ‘pijama’ de tota la vida.
Com a casa
En aquesta reobertura del Petit Comitè també hi ha hagut espai per a una reforma completa del local, transformant-lo en un restaurant amb ambient càlid i de tons clars, per fer-nos sentir com a casa.
En entrar trobem una nova barra on es poder fer petites degustacions de vermuts i tapes, mentre sobre els nostres caps sobrevolen unes grans oques de l’escultor Jordi Yaya Tur, símbol del Petit Comitè de Nandu Jubany. En consonància amb l’emblema, les parets de l’establiment estan decorades amb vinils que representen diferents tipus de camps sembrats a vista d’ocell, i desenes de plats de ceràmica ornamentats amb sanefes de color blau omplen bona part del restaurant.
Qualsevol dia de l’any, de 13 a 16 h, i de 20 a 23.30 h, el Petit Comitè de Nandu Jubany obrirà per a tots aquells que vulguin fer un homenatge a la cuina catalana, amb un preu mitjà de 55 €, i al cor de Barcelona.
En vols més?
Subscriu-te al Newsletter de Cuina i rep cada setmana les millors receptes i les millors propostes gastronòmiques a la teva bústia