L'edició d'hivern del Rec.0, a Igualada, ja està a punt: del 9 al 12 de novembre el barri del Rec d'Igualada es transformarà, de nou, en un gran circuit urbà de moda, amb 52 espais convertits en 'pop-up stores' de grans marques i dissenyadors emergents. L’eslògan 'Quedem?' d'aquesta edició vol ser una crida a la diversió i a la festa, i és que, en paral·lel a la gran oferta comercial, el Rec.0 és un experiment on es barregen la cultura, la creativitat, el patrimoni i, molt especialment, la gastronomia.
41 punts gastronòmics
La cuina al carrer del Rec.0 serà diversa i de qualitat, amb un pati gastronòmic amb cuines de productors locals, una zona de pícnic i una àrea de 'food trucks'; en total seran 41 punts gastronòmics, però la novetat més destacada d’enguany és l'obertura d'un 'pop-up' restaurant del Somiatruites, liderat pel xef David Andrés, que juntament amb el seu germà, Xavier Andrés, obrirà un espai gastronòmic efímer en una vella casa d'horts del barri només durant els quatre dies del festival, on reinventaran la tradicional coca de recapte amb fórmules més sofisticades amb el nom de RECoques i amb productes de proximitat.
Altres novetats gastro que aterren al Rec són el restaurant La Santa, amb una proposta basada en paelles i marisc; els Dos Boludos, amb asado argentí; l'Obrador Palomo, amb pastissos; la cuina asiàtica de We love Asia i els clàssics panzerotti italians de Panzer8. Com sempre, els diversos punts de restauració oferiran plats i menjars de tot tipus, també cuina vegetariana i vegana, sense gluten i amb productes ecològics.
A més de l'oferta dels 'food trucks', el Rec.0 comptarà amb una barra del patrocinador oficial de l'esdeveniment, Estrella Damm, que també tindrà un pati i un escenari propis. També tindran una barra els mixers de Fever-Tree, on es podran degustar diferents combinats de la marca i on s'impartirà un taller de mixers, i es crea un nou espai de vins amb el Celler Pla de Morei, un petit celler de vi ecològic de Capellades (Anoia) que per primera vegada serà al Rec. Finalment, el festival torna a comptar amb el suport d'Aigua Sant Aniol, que editarà una etiqueta especial amb motiu del Rec.0.
12 anys d'història
Rec.0 va néixer l'any 2009 a Igualada per donar a conèixer el barri del Rec, un enorme espai urbà amb un patrimoni arquitectònic industrial únic que es veia amenaçat pels plans urbanístics d'aleshores. Després de 12 anys, Rec.0 s'ha consolidat com un festival de moda de referència on un centenar de marques de moda de tot tipus s'instal·len durant quatre dies en un entorn únic com són els locals de les velles fàbriques de pell del barri industrial.
Enguany un centenar de grans marques com Adidas, Levi's, Textura, Munich, Superdry, SKFK, Buff, Sita Murt o Pepe Jeans, es trobaran al Rec.0 al costat de dissenyadors consolidats com Miriam Ponsa, Txell Miras o Josep Abril i, alhora, conviuran amb dissenyadors emergents i amb marques que produeixen localment i de manera sostenible. Una oferta comercial que es completarà amb una quarantena d'activitats culturals com ara concerts, visites guiades, tallers per a nens, dansa... Totes, obertes i gratuïtes.
Podeu consultar totes les activitats del Rec.0 al web rec.0/activitats.