Troba la teva recepta
CUINA compta amb el suport de les marques que estimen la gastronomia

Arriba la primera ruta dels bunyols de bacallà de Barcelona

Fins al 21 de maig, 22 restaurants i 13 bacallaneries de la ciutat oferiran una tapa de bunyols de bacallà amb beguda

Ruta dels Bunyols de Bacallà

Ruta dels Bunyols de Bacallà

Impulsada pel Gremi de Bacallaners de Catalunya i Bacallà d'Islàndia, amb la col·laboració d'Olis Bargalló, RestauraPlus i Mercats Municipals de Barcelona, la Ruta dels Bunyols de Bacallà ofereix, fins al 21 de maig, tapes de bunyols i beguda en una trentena de restaurants i bacallaneries de la ciutat.

La Ruta proposa establiments de tota la vida i d'altres de més moderns, entre bars, tavernes i restaurants, en els quals es podrà gaudir d'una tapa de bunyols de bacallà acompanyada de beguda per 6 €. Alguns dels establiments que hi participen són la Barra Perelló, Can Culleres, Bodega Molina, Quillo Bar, Casa de Tapas Cañota, Senyor Vermut, Bar Muy Buenas o Bodega d'en Rafel, entre d'altres. Pel que fa a les bacallaneries, oferiran bunyols de bacallà sense beguda per 3 € i només els caps de setmana. Bacalalo, Bacallà Masana, Bacallaneria Perelló, Bacalao Tarrés o Pesca Salada Rosa Marina, entre d'altres, són alguns dels establiments bacallaners que participen en la Ruta. 

Tallers de cuina de bacallà per als més petits

El bacallà serà el protagonista dels tallers de cuina que s'oferiran durant les setmanes que dura la Ruta en diferents mercats de Barcelona: Mercat del Ninot, Mercat de Sant Antoni i Mercat de Sants. L'objectiu dels tallers és que els més menuts aprenguin a elaborar bunyols de bacallà i que adquireixin hàbits saludables, com anar a comprar producte fresc i de temporada als mercats, una acció emmarcada dins el projecte 'Escola cuina de mercat'. Els tallers es faran en les dates següents:

  • Mercat del Ninot: 2, 3 i 4 de maig
  • Mercat de Sant Antoni: 10 i 11 de maig

A més, la Ruta ofereix les claus per a l'elaboració perfecta dels bunyols de bacallà. D'entrada cal escollir bé el producte, a les bacallaneries adscrites a la Ruta, i comprant el bacallà sec, no congelat. Per fregir-lo, és millor fer servir un oli d'oliva suau, ja que, si fem servir un oli amb un gust fort, podem emmascarar el sabor del bacallà, que ha de ser el protagonista dels bunyols. S'han de fregir per sota dels 180 graus i durant poca estona, perquè quedin cruixents per fora i sucosos per dins. La cocció perfecta es pot aconseguir amb l'oli a 175 graus durant 4 minuts. Per acabar, opcionalment, es pot afegir una mica de mel i suc de llima per sobre els bunyols per donar-los un toc dolç i àcid al final.

Trobareu més informació de la Ruta a www.larutadelsbunyols.cat.

En vols més?

Subscriu-te al Newsletter de Cuina i rep cada setmana les millors receptes i les millors propostes gastronòmiques a la teva bústia

 
Portada Cuina 291

ELS PLATS DEL TEU ESTIU

  • Per estar al dia en el món gastronòmic
  • Els Subirós

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

SUBSCRIU-T'HI

Números endarrerits

En vols més?

Subscriu-te al Newsletter de Cuina i rep cada setmana les millors receptes i les millors propostes gastronòmiques a la teva bústia

 

© Cuina.cat. Tots els drets reservats. C/ Perú, 186. 08020. Barcelona.

Amb la col·laboració de: