Si no pots anar a Lleida, els cargols venen a casa teva. Així ho ha decidit la Federació de Colles de l'Aplec del Cargol que vol que tothom pugui gaudir d'aquesta trobada, encara que sigui amb família i des de casa, ja que l'esdeveniment popular s'ha hagut d'ajornar per motiu de la pandèmia. Per això, l'esperit de la festa gastronòmica lleidatana per excel·lència s'ha reconvertit en un pac familiar amb els productes imprescindibles, que estarà disponible als supermercats Plusfresc i Bonpreu de Barcelona, Tarragona i Lleida, del 10 al 30 de maig. Aquest paquet, que costa 15 euros, inclou un quilo de cargols de Lleida, sis cerveses San Miguel (patrocinador de l'esdeveniment) i una ampolla de vi negre.
L'Aplec és una festa popular en la qual es preparen fins a dotze tones de cargols de maneres diferents, com ara a la cassola o a la llauna (la forma més popular a casa nostra). Tampoc no hi falten el característic allioli o la vinagreta, salsa típica de la zona. A més, també s'hi celebren tota mena d'actes culturals com concerts, castells humans, activitats de dansa, etc.
Ruta gastronòmica
Aquest any, però, a causa de l'ajornament de la festa gastronòmica al setembre per mesures sanitàries de la covid-19, i amb risc de no poder-se celebrar, la Federació de Colles de l'Aplec del Cargol (FECOLL) ha volgut reivindicar aquesta jornada d'interès turístic nacional als supermercats de la resta de Catalunya perquè tothom pugui gaudir-ne sense cap risc. Tanmateix, els catalans que siguin a Lleida aquests dies podran trobar cargols als menús de diferents restaurants de la zona, així com una ruta gastronòmica que la federació presentarà els propers dies.