Del 23 de febrer al 13 de març, el Claris Hotel & Spa de Barcelona proposa un menú de temporada amb la tòfona negra com a protagonista. El restaurant La Terrassa del Claris ofereix aquestes jornades gastronòmiques com a homenatge a aquest ingredient exclusiu que s'associa al món del luxe i que avui dia és considerat l'aromatitzant per excel·lència.
Textures i coccions diverses
Aquest menú presenta la tòfona en textures, coccions i emplatats diferents i busca sempre tots els matisos del seu sabor. Inclou plats com la truita vaga de txangurro i tòfona negra; carxofes 'parmentier' d'all negre, 'beurre' blanc, moscatell i romesco tofonat; i bolets de temporada, bunyol d'ou i tòfona negra, entre d'altres. I per postres, textures de xocolata, garapinyats i tòfona.
Sota la direcció creativa d'Aurelio Morales, el xef Martín Muchnik elabora les seves receptes basades en productes frescos i de temporada. Morales ha escollit la 'Tuber melanosporum' per l'aroma, el sabor i les opcions culinàries que permet. "A diferència de la tòfona blanca, la negra suporta temperatura i admet productes grassos. La incorporem directament a diferents preparacions per presentar plats molt saborosos i equilibrats", explica el xef.
PVP Menú Tòfona: 130 € (inclou copa de cava). Maridatge de vins: 12 €.