Troba la teva recepta

Tots els beneficis de l'api

Una hortalissa plena de salut: la part de la tija conté potassi i iode. Pel que fa a les fulles, destaquen més vitamines i minerals que en la tija.

Api

Api Getty Images

L’api és una verdura en la que s’hi poden diferenciar dues parts, la tija i la fulla. La part de la tija conté potassi i iode. El primer, és un mineral que contribueix al funcionament normal de la musculatura i de la tensió arterial, en canvi, el iode intervé en el manteniment de la pell.

Pel que fa a les fulles, destaquen més vitamines i minerals que en la tija. Conté vitamines antioxidants com la E i la B2. En relació als minerals, l’api té un alt contingut en calci, important per al manteniment d’ossos i dents i, també conté ferro, mineral que ajuda a reduir el cansament i la fatiga i és molt important en el sistema immunitari. A més a més, les fulles de l’api són una bona font de fibra, ajuda a reduir el restrenyiment i els nivells de colesterol en sang i fa que sigui un aliment saciant.

Com triar-lo i conservar-lo

  • Un api fresc és aquell que té una tija forta, compacta i de color verd clar.
  • Per conservar-lo es pot congelar, sempre i quan s’hagi escaldat abans durant 3 minuts, cal dir que si es congela perd la textura cruixent.
  • Si es guarda en un lloc on la temperatura superi els 5ºC o juntament amb fruites com préssecs, cireres o maduixes, l’api perdrà color, ja que aquests tipus de fruita produeixen etilè.

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de CUINA i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 25.000.

En donar-te d'alta acceptes la política de privacitat

© Sàpiens Publicacions. Tots els drets reservats. C/ Premià, 15. 2a planta. 08014. Barcelona. Tel. 93 634 76 07

Amb la col·laboració de:

Receptes by CUINA utilitza 'cookies', tant pròpies com de tercers, per recopilar informació estadística i facilitar l'accés i la navegació als seus usuaris. Més informació Accepto