“La nostra proposta gastronòmica canvia a mesura que ho fa el paisatge. Treballem amb el que ens donen la terra i el mar en cada moment. Som a Riudoms, tenim set denominacions d’origen a tocar, fet que no passa enlloc més al món”, explica Joan Pàmies, que saluda personalment els comensals i comparteix els productes amb què juga aquell dia: tomàquets, rossinyols, albergínies, enciams variats de l’hort... Amb aquests ingredients, improvisa els aperitius i els entrants. Els plats principals es poden triar, i el peix del dia completa la proposta.
Pàmies va créixer entre fogons. Els seus pares i l’àvia Carme van dirigir durant anys el Celler de l’Arbocet, a la casa pairal familiar. Després de formar-se en hostaleria a Cambrils i Girona, va obrir el seu restaurant a Riudoms, en una casa senyorial del segle xviii que va adquirir el 2011. El va batejar amb el seu nom: el Celler de Joan Pàmies.
Enguany celebra 25 anys a l'ofici i gairebé 15 del Celler, una fita que contrasta amb la fragilitat de molts negocis gastronòmics actuals. El trobareu recomanat a les guies gastro més conegudes.
Què hi he menjat?
Com a entrants, tomàquets amb gelat de gaspatxo i croqueta d'albergínia a la brasa. Continuem amb una amanida, amb tot el que hi ha a l'hort, i salmó fumat per a ells, saltat de bolets amb llagostí a la brasa i caneló de llamàntol blau i escamarlà amb caviar. De plat principal, trio els lloritos ben fregidets. Finalment, sorbet de llima i llimona amb crema de pinya i fonoll.
- Celler de Joan Pàmies
- Masferrer, Urb. Molí d'en Marc, 9. Riudoms (Baix Camp).
- Tel. 977 85 00 82.