A partir del mes de gener, els consumidors podran comprar el nou arròs Nomen Earth, les vendes del qual es destinaran íntegrament a la protecció del medi ambient. Es tracta d'un projecte impulsat per Nomen Foods que vol conscienciar i ajudar a salvaguardar el medi ambient a través d'un esforç col·lectiu. L'envàs de l'arròs, a més, ha estat dissenyat pels mateixos consumidors. La guanyadora del concurs per dissenyar-lo va ser Noelia Medina, de Molins de Rei, estudiant de l’Escola Superior de Disseny (ESDI). El 'packaging' seleccionat recull "els valors centrals de la iniciativa: compromís, sostenibilitat i esforç comú", tal com destaca José Luis Gallego, divulgador ambiental i ideòleg de Nomen Earth.
D'altra banda, els consumidors també podran decidir a quin projecte de sostenibilitat ambiental es destinaran els beneficis de la venda del nou producte. Nomen Foods ha posat en marxa un procés obert perquè els consumidors facin propostes, i el Comitè de Medi Ambient de l'empresa escollirà l'opció més adequada.
Un repte conjunt
El nou arròs es trobarà en els lineals de botigues i supermercats a partir del gener. Per a Enric Batlle, CEO de Nomen Foods, es tracta d'una iniciativa "il·lusionant per a tots els qui formem part de l'empresa". És, afegeix, "un projecte que ens apropa a la gent i als distribuïdors, el compartim tots i, conjuntament, també afrontem el repte que actualment representa el medi ambient".