Veganuary, l'organització sense ànim de lucre el nom de la qual prové de la combinació dels mots 'January', gener, i 'vegan', vegà, inicia el 2022 renovant els propòsits i objectius del curs anterior. Durant el mes de gener animen, a tothom qui ho vulgui, a adoptar una dieta vegana o, si no, reduir el consum de productes d'origen animal per tal de promoure un tipus d'alimentació més ètica, segons els seus principis animalistes, i conscient amb el planeta, tenint en compte la crisi climàtica actual. Des de l'organització s'ofereix suport gratuït a aquells que hi vulguin participar amb: receptes senzilles de cuinar, rutines alimentàries i informació variada sobre el tema. L'any 2021 aquest seguiment va conduir el 30% dels participants a seguir una dieta vegana i el 38% ha reduït el consum de carn en un 75%, tal com expressen dades oficials extretes per part de l'organització a través d'enquestes. Durant l'edició de 2021, van participar en la iniciativa més de 500.000 persones de la major part dels països del món i de localitats diferents.
Mauricio Serrano, director de l'organització a l'Amèrica Llatina, declarava que "la gent està intentant fer un canvi per tal de millorar la seva salut, pel benestar dels animals i per deixar de contribuir a la destrucció del planeta". Així mateix, destaca que tothom pot trobar suport en la seva organització i en la comunitat que s'ha creat per fer-ho. Entre els objectius de Veganuary 2022 trobem la intenció de desenvolupar el moviment d'una manera global, conscienciar la població, tenir repercussió corporativa i, sobretot, incrementar la participació i les xifres del 2021.
Un augment en l’oferta
La col·laboració de restaurants, mitjans de comunicació o empreses a la seva iniciativa els permet promoure el seu missatge, encara que una de les raons principals és la millora de l'oferta vegana en la indústria alimentària, tal com expliquen en aquesta entrada de la seva web. L'any 2020, un total de 600 empreses van participar d'una manera directa amb el Veganuary i es van llançar més de 1.200 productes i menús amb aliments fets a base de plantes.
Si ens fixem en el mercat espanyol, hi trobarem diverses novetats. Lidl reforçarà la seva línia de productes vegans, i Vemondo, el servei de menjar a domicili; Knoweats presentarà una campanya especial durant la celebració de la iniciativa, i empreses com Miss Sushi Fresh & Chic, Pure Cuisine, Arepish, Empanadish, Juicy Adventure o Beykebab rebaixaran els preus d'alguns dels seus productes. En el sector de l'hostaleria, restaurants com, per exemple, CactusCat, situat a Barcelona, també formaran part de la iniciativa. Aquest tipus d'accions, tal com expressa l'organització, permeten l'arribada dels productes vegans a una quantitat de població més gran.