Troba la teva recepta
CUINA compta amb el suport de les marques que estimen la gastronomia

7 plats per a 7 llegums

Propostes per no avorrir-se menjant

26/06/2020

Nutritius i amb una gran versatilitat gastronòmica, els llegums formen part del nostre receptari tradicional. Ara bé, si us agrada anar més enllà de les seques amb botifarra i les faves amb menta, us proposem set receptes per menjar llegums de maneres molt diferents, fins i tot per postres! A casa nostra en tenim una amplíssima varietat, tanta que és quasi impossible que els avorriu, però en aquesta llista ens hem centrat en set de les lleguminoses més habituals. Que vagi de gust!

01 Musclos sobre unes llenties amanides

Musclos sobre unes llenties amanides

Musclos sobre llenties amanides

Segur que algun cop heu preparat una amanida d'algun llegum, amb tomàquet, pebrot, ceba… No cal, però, que limiteu la imaginació, perquè en aquests plats hi podeu posar gairebé de tot. La nostra primera proposta és una amanida de llenties amb tomàquet, que complementem amb uns musclos al vapor. 

02 Cloïsses amb mongetes del ganxet

Cloïsses amb mongetes del ganxet

Cloïsses amb mongetes del ganxet

Un plat de cullera ple de sabor elaborat amb la varietat de mongeta del ganxet, de gust suau i cremosa. Aquesta recepta d'aires mariners no té gaires complicacions: només cal que coeu les mongetes com cal!

03 Calamarsons saltats amb espàrrecs i faves

Calamarsons saltats amb espàrrecs i faves

Calamarsons saltats amb espàrrecs i faves

Una proposta amb look de primavera, refrescant i saludable. Amb faves podeu fer tota mena de plats, d'amanides a cremes, però en aquesta ocasió les hem volgut acompanyar amb uns calamarsons. Boníssimes! 

04 Bacallà amb fesols arromescats

Bacallà amb fesols arromescats

Bacallà amb fesols arromescats

Una altra recepta marinera, que acompanyem amb fesols arromescats, una salsa per sucar-hi pa!

05 Boles de cigrons

Boles de cigrons

Boles de cigrons

Un plat vegà molt saborós ideal per anar picant. Un falàfel oriental que podeu acompanyar amb una salsa de iogurt i que es convertirà en una proposta diferent per menjar llegums.

06 Brownie

Brownie

Brownie

Una proposta vegana de postres feta amb garrofa, una beina de la família de les lleguminoses de color marró fosc i polpa dolça. Les beines torrades es trituren per tenir farina de garrofa. Una opció saludable per substituir la xocolata.

07 'After eight' amb pèsols

'After eight' amb pèsols Becky Lawton

'After eight' amb pèsols

Un clàssic britànic renovat amb un producte tradicional del Maresme. Unes postres sorprenents.

En vols més?

Subscriu-te al Newsletter de Cuina i rep cada setmana les millors receptes i les millors propostes gastronòmiques a la teva bústia

 
Portada Cuina 289

INSPIRACIÓ MEDITERRÀNIA

  • Per estar al dia en el món gastronòmic
  • Ana Ruiz

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

SUBSCRIU-T'HI

Números endarrerits

En vols més?

Subscriu-te al Newsletter de Cuina i rep cada setmana les millors receptes i les millors propostes gastronòmiques a la teva bústia

 

© Cuina.cat. Tots els drets reservats. C/ Perú, 186. 08020. Barcelona.

Amb la col·laboració de: