• Inici
  • Opinió
  • 'El meu jo gastronòmic', de M. F. K. Fisher

'El meu jo gastronòmic', de M. F. K. Fisher

Vuitanta anys després, l’obra magna de M. F. K. Fisher continua sent la celebració més moderna, irònica i insolent del desig de menjar que s’hagi escrit mai

Maria Nicolau
El meu jo gastronòmic
El meu jo gastronòmic
La perla “una vida sense apetits és una vida sense joia” s’atribueix a James Baldwin. En català, això mateix ho hem dit sempre d’una forma més planera: més val bona gana que bona vianda, o tant se val com d’exquisit sigui el caviar, que si te n’entaforen una cullerada a la boca contra la teva voluntat, això és violència. Serveixi aquest petit preludi per anticipar l’obra magna de la més gran instigadora de gana, de desig, de la història de la literatura: El meu jo gast