Viu l'embotit, un recorregut de 4 tasts únics a la comarca d'Osona
Durant el mes de febrer, els embotits són uns dels protagonistes del projecte '12 mesos, 12 paisatges de Catalunya'
El projecte '12 mesos, 12 paisatges de Catalunya' està emmarcat en les accions que es promouen en l'àmbit català amb el reconeixement de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025. A Osona, les activitats començaran amb quatre tasts únics en què els embotits seran els protagonistes, amb l'impuls del Consell Comarcal d'Osona - Osona Turisme i Creacció, dins del projecte Fet a Osona.
Durant el mes de febrer, s'han programat quatre tasts:
- Dissabte 1, a les 18 h, el restaurant Thymus de Manlleu acollirà el primer tast centrat en embotits premiats i s'acompanyarà d'un maridatge singular i de la música i la poesia de Guillem Ramisa.
- Diumenge 9, en el marc del TrufforumVic, l'Aula de la Tòfona acollirà un tast d'embotits trufats maridats amb vins. Serà a les 12.45 h.
- Dissabte 15, a les 18 h, a Sant Miquel de Balenyà, Cerveses del Montseny combinarà embotits de territori, les cerveses osonenques i l'humor de Godai Garcia.
- Dissabte 22, a Ca l'Ignasi, a Cantonigròs, es tastaran embotits singulars que es maridaran amb pans i cervesa Panarra i en què hi haurà una lectura de textos literaris vinculats a la gastronomia, amb l'escriptora i dibuixant Noemí Morral.
Les entrades ja estan a la venda a www.entrapolis.com/organitzador/viulembotit. Per al tast vinculat al TrufforumVic, les entrades es podran comprar a www.trufforum.com/vic.
En el marc del projecte Fet a Osona també s'està impulsant l'espai al mercat setmanal de la plaça Major de Vic (a la zona del Merma), on cada setmana diferents productors de la comarca d'Osona donen a conèixer i venen els seus productes. Durant el mes de febrer, hi haurà diversos productors d'embotits de diferents xarcuteries de la comarca.



