La Gran Xerigotada commemora 15 anys de Xerigots

La festa va reunir més de 270 persones a l’Hotel Boutique Font de la Canya (Avinyonet del Penedès)

22/10/2026  11:55
Judith Càlix
Celebració de la Gran Xerigotada
Celebració de la Gran Xerigotada

El passat divendres 16 d’octubre, Xerigots va organitzar la Gran Xerigotada per celebrar 15 anys d’història. Al llarg de la jornada, el festival va reunir més de 270 persones a l’Hotel Boutique Font de la Canya, a Avinyonet del Penedès que van compartir una vetllada dedicada al formatge, els vins i la gastronomia, amb música en directe.

Així mateix, la cita va destinar un espai a la presentació del llibre Formatges: consells, secrets i receptes irresistibles, de Jordi Bertran i Gemma Urgell. Els assistents van poder capbussar-s’hi de ple a través del tast de sis receptes del llibre, elaborades per quatre restaurants —Deliranto, Cal Blay Orígens, Ca l’Eulàlia i Ca l’Àngel— i dues pastisseries —L’Obrador d’Oriol Rossell i Sant Llehí—.

La festa va comptar amb més de 100 varietats artesanes de formatge
La festa va comptar amb més de 100 varietats artesanes de formatge

Com no podia ser d’altra manera, els vins també van jugar un paper clau durant la vetllada. Concretament, la Gran Xerigotada va comptar amb referències de 14 cellers del Penedès i el Priorat, que van acompanyar les diferents propostes gastronòmiques.

Des dels seus inicis a Vilafranca del Penedès, el projecte ha treballat per apropar els formatges als professionals de la restauració i als amants d’aquest producte, reivindicant-ne la diversitat, els productors i les possibilitats gastronòmiques.

Per a més informació podeu consultar botiga.xerigots.cat.

Afegeix Cuina com a font preferida de Google de forma gratuïta.

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara