Arrenca la segona temporada de 'Vinum'

El programa del món del vi, coproduït amb Penedès TV i TAC12, s'emet cada diumenge a les 22 h a les televisions locals i a la plataforma La Xarxa +

05/08/2026  09:41
Judith Càlix
Verema del raïm
Verema del raïm

El món del vi torna a la televisió amb la segona temporada de Vinum. De la vinya al paladar. Produïda per Gala Media i 360 Visual, en coproducció amb La Xarxa +, Penedès TV i TAC12, la nova temporada manté l'objectiu d'explicar el sector vitivinícola català des d'una perspectiva transversal amb el focus en les persones, els projectes i les iniciatives que dia a dia impulsen el sector del vi.

Si més no, en aquesta segona etapa, el programa ha optat per ampliar la seva mirada amb la finalitat d'abordar tota la cadena de valor, des de la vinya fins a la copa. Així, cada capítol gira al voltant d'una temàtica concreta i permet descobrir com conviuen tradició i innovació en un sector que es troba en constant evolució.

Al llarg de la temporada, els espectadors podran endinsar-se en àrees tan diverses com la viticultura, l'elaboració del vi, la comunicació, la comercialització, l'enoturisme, la formació, la cultura del vi, l'artesania, l'arquitectura dels cellers o la gastronomia. Alhora es debatrà sobre noves tendències com el vi sense alcohol, l'agricultura de precisió o, fins i tot, la robòtica aplicada a la vinya.

De fet, la innovació és un dels eixos vertebradors de Vinum. Consegüentment, amb la participació de l'INCAVI i INNOVI, la sèrie busca oferir una mirada especialitzada sobre la recerca i els projectes tecnològics que s'estan desenvolupant dins el sector vitivinícola del territori. A través dels seus professionals i dels casos pràctics que es mostren al programa, els espectadors podran conèixer com la innovació contribueix a fer una viticultura més sostenible, eficient i preparada per als reptes del futur.

Seguint el format de la primera temporada, cada episodi inclourà reportatges i entrevistes a professionals del sector –viticultors, elaboradors, investigadors o periodistes, entre d'altres–; un sector que evoluciona constantment. En la mateixa línia, tots els programes finalitzen amb una proposta culinària maridada amb un vi relacionat amb la temàtica del capítol, que reforça el vincle entre el vi, el territori i la gastronomia.

Afegeix Cuina com a font preferida de Google de forma gratuïta.

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara