Troba la teva recepta
CUINA compta amb el suport de les marques que estimen la gastronomia

10 coses que no saps de les algues nori

Secrets i detalls de l'alga clau en la gastronomia japonesa

Makis

Makis

És coneguda com la tira de color fosc que embolcalla el sushi. Amb el temps, però, aquella alga desconeguda s’ha obert pas i ja és un producte habitual a casa nostra. Repassem els secrets de l'alga nori, l'altre element indispensable de la cuina nipona.

  • En pols. Es pot adquirir de moltes maneres. En pols, per exemple; però també deshidratada, per hidratar-la i fer-la servir en pastes, amanides, sopes i arrossos, o a làmines.
  • En làmines. Es pot torrar en una paella sense oli i, després, fer-ne pols per incorporar-ne una mica als plats (hi donarà un gust de mar incomparable).
  • Per al sushi! És el més petit dels secrets, ja que tothom sap que és l’alga per excel·lència del sushi. S'utilitza per enrotllar els makis, els futomakis i els temakis per la part externa (i, de vegades, també interna).
  • Més Japó. És present en el ramen, el yakisoba i l’okonomiyaki: plats típics de la cuina japonesa. També és un pilar fonamental a l'hora de lligar l'arròs dels nigiris.
  • D'Ariake. Els productors principals d’alga nori són, evidentment, el Japó, Corea i la Xina. A la badia d'Ariake, al país del sol naixent, s'hi cultiven les de més bona qualitat. Peculiarment, Espanya i França també en són productors.
  • El nom nori. Prové de diferents varietats comestibles d’alga marina de les diverses espècies d'algues vermelles Porphyra.
  • Gust de peix. Té un gust marí, salat i umami que es conserva molt més en sec que no si es renta o es cuina. Ara bé, si es cuina es potencia més el gust de peix.

Alga Nori

  • Vermella i negra. En estat natural és de color porpra o vermellós, però després de tractar-la i assecar-la es torna gairebé negra. Un cop cuinada, el seu to finalment canvia a verd. 
  • Menys colesterol. És extremament saludable, ja que és molt rica en minerals essencials ‒com el iode, el ferro, el calci, el fòsfor i el potassi‒, en proteïnes i en vitamines; a més, és un bon reductor del colesterol. 
  • Altres usos. No tot és sushi. També es pot utilitzar per fer-ne paté d’algues, galetes i snacks cruixents.

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de CUINA i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 30.000.

Aquesta setmana

06 mar

Sopar dels Sentits

La productora d’esdeveniments culturals, científics i gastronòmics Sternalia proposa...

Portada Cuina 247

CIGRONS! ENERGIA VEGETAL

  • Tot el que et cal per ser un 'foodie' de debò
  • Jan Fargas

UN ANY DE CUINA PER NOMÉS 49,90€

SUBSCRIU-T'HI

Números endarrerits

En vols més?

Inscriu-te al newsletter de CUINA i uneix-te a la nostra família. Ja som més de 30.000.

© Som * La cultura de tots. Tots els drets reservats. C/ Premià, 15. 2a planta. 08014. Barcelona.

Amb la col·laboració de:

Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis i, també, l'anàlisi dels hàbits de navegació dels usuaris. Si contineu navegant, accepteu la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador per, si així ho desitja, impedir que aquestes siguin instal·lades en el seu disc dur, tot i que haurà de tenir en compte que aquesta acció podria ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web. Més informació Accepto