Ingredients

  • 20 cors de carxofa
  • 400 g de calamars nets
  • 100 g de farina de cigró
  • 1 ceba de Figueres
  • 3 tomàquets madurs
  • Oli d’all i julivert
  • Oli d’oliva verge extra
  • Oli de gira-sol per confitar
  • 1 gra d’all
  • 1 branca de romaní
  • 1 branca de farigola
  • Sal
  • Pebre negre
  1. Talleu els cors de carxofa en quatre trossos i poseu-los a confitar, coberts d’oli de gira-sol, amb la farigola, el romaní i el gra d’all aixafat, a foc lent, 20 min o fins que estiguin tendres. Escorreu-los i reserveu-los.
  2. En una cassola, poseu un raig d’oli d’oliva i afegiu-hi la ceba a la brunesa; coeu-la a foc lent fins que sigui ben transparent. Afegiu-hi el tomàquet madur ratllat (sense la pela, però amb les llavors) i deixeu-lo reduir per fer un bon sofregit. Poseu-lo a punt de sal i retireu-lo de la cassola.
  3. Talleu els calamars a rodelles fines (deixant les potes a part) i salteu-los a la mateixa cassola del sofregit, amb l’oli d’all i julivert. Quan siguin daurats, afegiu-hi les carxofes i daureu-les uns instants; afegiu-hi el sofregit. Deixeu-ho coure tot 1 min i salpebreu-ho.
  4. Passeu les potes del calamar per la farina de cigró i fregiu-les en oli ben calent fins que siguin cruixents. Saleu-les i reserveu-les.
  5. Poseu els cors de carxofa amb els calamars al plat i, per sobre, acabeu-ho amb les potes cruixents.