Crema de ceps de temporada
Tipus de plat
Tipus de dieta
Ingredients
- 400 g de ceps frescos
- 200 g de patata
- 150 g de ceba
- 1 porro
- 40 g d’oli d’oliva verge extra
- 20 g de mantega
- 1 gra d’all
- 800 ml de brou de verdures
- sal
- pebre negre
- 100 ml de nata líquida 35% MG
- julivert fresc
- Netegeu els ceps amb un drap humit o un pinzell, per retirar-ne les restes de terra. Reserveu-ne uns quants talls fins per acabar el plat.
- Peleu la patata i talleu-la a daus. Peleu la ceba i talleu-la a la juliana. Renteu el porro i talleu-lo a rodanxes fines.
- En una cassola, escalfeu l’oli d’oliva verge extra i la mantega. Afegiu-hi la ceba, el porro i l’all picat, i sofregiu-ho a foc suau fins que quedi tendre.
- Incorporeu-hi els ceps, tallats a trossos, i coeu-los uns minuts fins que deixin anar l’aigua.
- Afegiu-hi la patata i el brou de verdures calent. Salpebreu-ho i deixeu-ho coure 20 min, fins que la patata sigui tendra.
- Tritureu la crema fins que quedi fina i homogènia. Afegiu-hi la nata líquida i torneu-ho a escalfar suaument, sense que arribi a bullir.
- Salteu els talls de cep reservats en una paella amb un raig d’oli d’oliva verge extra i una mica de sal.
- Serviu la crema ben calenta amb els ceps saltats per sobre, julivert fresc picat i un raig d’oli d’oliva verge extra.