Ingredients

  • Taronja confitada (per decorar)
  • Llet de civada (per pintar)

Per al brioix:

  • 330 g de farina de força
  • 75 g de sucre
  • 20 g de llevat de forner
  • 3 g de sal
  • Pela ratllada d’1 taronja
  • 180 g d’aigua
  • 70 g de margarina vegetal
  • 65 g de gotes de xocolata
  • 65 g de taronja confitada

Per a la glaça de taronja:

  • 150 g de sucre de llustre
  • 30 g de suc de taronja
  1. Per al brioix: poseu la farina, el sucre i la sal en un bol. Incorporeu-hi el llevat dissolt en l’aigua a temperatura ambient i la pela de taronja. Amasseu fins que la massa sigui llisa i elàstica.
  2. Afegiu-hi la margarina a trossos, poc a poc. Continueu treballant la massa fins que estigui homogènia i ben estructurada. Incorporeu-hi la xocolata i la taronja confitada tallada a dauets.
  3. Deixeu fermentar la massa dins un bol, tapada, fins que dobli el volum, a temperatura ambient.
  4. Dividiu la massa en vuit parts. Unteu lleugerament la taula amb oli i formeu una bola amb cada part. Col·loqueu les boles dins de dos motlles allargats. Quan fermentin, han de quedar unides. Deixeu reposar 1 h a temperatura ambient, fins que doblin el volum.
  5. Pinteu la superfície amb llet de civada i enforneu 15 min a 170 ºC. Deixeu refredar 5 min i desemmotlleu sobre una reixeta.
  6. Per a la glaça: barregeu el sucre de llustre amb el suc de taronja.
  7. Banyeu el brioix amb la glaça i acabeu amb uns dauets de taronja confitada per sobre.
Amb el suport de: